Kleurcodes zijn ook ónze barometer
Een vaak gehoorde vraag is om één deur na beschadiging te (her)lakken. Met plezier! Maar hoe weten wij zo zeker dat de kleur precies dezelfde zal zijn?
één druppel verschil
Iedereen die beroepshalve met kleuren werkt, hanteert RAL- of NCS-codes. Dat zijn standaard afgesproken systemen die iedere schakering nauwkeurig definiëren. Ze omschrijven de precieze verhoudingen aan basiskleuren en tinten aan de hand van een numerieke code. Toch is de manier van kleur aanmaken bij iedere fabrikant nog nét ietsje anders. Één druppel pigment meer of minder kan wel degelijk een zichtbaar verschil opleveren. Wanneer we beide eindresultaten vervolgens naast elkaar houden, zien we duidelijk de afwijking.
Hoe lossen wij dit op?
We lezen uw kleurstaal in om uw precieze tint te bekomen. Naast RAL en NCS bestaan er immers nog heel wat merkgebonden kleurcodes zoals BOSS of FLAMANT. Hiervan is de samenstelling niet te achterhalen, tenzij door een vernuftig labo.
Wanneer uw schilder in uw interieur een RAL-kleur gebruikt waarvoor u een identieke kleur lakwerk nodig heeft, weten wij wat ons te doen staat. Bezorg ons uw staal en wij laten niets aan het toeval over. Graag meer informatie? Stuur ons vrijblijvend uw vragen door. Wij helpen u graag verder!
Persoonlijke communicatie
Bij Lakkerij Degroote wordt veel aandacht besteedt aan persoonlijke, snelle communicatie rechtstreeks met de klant. Zo gaan we misverstanden preventief uit de weg, en leveren we steeds een vlotte, flexibele service.
Extra nauwkeurig controlesysteem
Fouten zijn vrijwel onbestaanbaar dankzij ons dubbel controlesysteem. Na het lakken worden de kleinste details gecheckt d.m.v. spotlampen. We leveren geen lakwerk waar we zelf niet 100% tevreden van zijn.
Strak resultaat met vlak spuitwerk
In tegenstelling tot andere lakbedrijven hangen wij de te lakken stukken niet op, maar leggen we ze plat neer. Zo wordt de verf steeds mooi gelijk verdeeld, iets wat door de zwaartekracht anders niet zo is.
Hypermoderne spuitcabine
De lakwerken worden uitgevoerd in een hypermoderne, gesloten spuitcabine die volledig stofarm is. We werken evenals in een steeds constante temperatuur van 20°C, en met compressoren die de luchtdruk clean houden. Vuil krijgt er nooit de kans!